ollandia-prokeitai-kataskeuasei-dromous-anakiklwmeno-plastiko-750x400

Η Ολλανδία πρόκειται να κατασκευάσει δρόμους από ανακυκλωμένο πλαστικό

Η Ολλανδία πρόκειται να κατασκευάσει δρόμους από ανακυκλωμένο πλαστικό

Η Ολλανδία, και συγκεκριμένα το Ρότερνταμ, χρωστούν το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξής τους όλους αυτούς τους αιώνες στη θάλασσα. Με ισχυρό στόλο, και κατέχοντας ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης, η χώρα συνεχίζει να έχει ιδιαίτερη σχέση με τον ωκεανό.

Αυτός αποτελεί και έναν από τους λόγους που η χώρα θα είναι μάλλον η πρώτη που θα κατασκευάσει δρόμους από πλαστικά μπουκάλια, τα οποία θα συλλέγονται από τη θάλασσα. Αυτή είναι η ιδέα της για μια πιο οικολογική και πράσινη εναλλακτική σε σύγκριση με την άσφαλτο. Η απόφαση πάρθηκε από το δημοτικό συμβούλιο του Ρότερνταμ, το οποίο έδωσε το πράσινο φως για να ξεκινήσει πιλοτικά η κατασκευή.

Ο Rolf Mars, εκπρόσωπος της VolkerWessels που έχει αναλάβει το έργο δηλώνει πως οι δρόμοι θα χρειάζονται λιγότερη συντήρηση σε σύγκριση με την άσφαλτο και θα μπορούν να αντέχουν σε ακραίες θερμοκρασίες – από τους -40°C έως τους +80°C. Θα μπορούσαν να κατασκευάζονται σε διάστημα εβδομάδων και όχι μηνών και να διαρκούν τρεις φορές περισσότερο, όπως ισχυρίζεται η εταιρία VolkerWessels που έχει αναλάβει το έργο.

Επίσης, ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η αντικατάσταση ενός χαλασμένου σημείου του δρόμου, η οποία θα είναι αρκετά εύκολη. Οι κατασκευαστές θα έχουν ήδη έτοιμο το νέο κομμάτι από πλαστικό και η αντικατάσταση θα γίνεται άμεσα σε διάστημα λίγων ωρών.

Η εταιρεία επίσης δήλωσε ότι το περιβαλλοντικό επιχείρημα υπέρ αυτού του προγράμματος είναι επίσης ισχυρό, καθώς η άσφαλτος είναι υπεύθυνη για 1.6 εκατομμύρια τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ετησίως σε όλο τον πλανήτη. Επίσης, το υλικό (το πλαστικό δηλαδή) είναι πιο εύκαμπτο από την άσφαλτο και είναι ευκολότερο να προστεθούν σωληνώσεις και καλώδια στο εσωτερικό του.

Το Ρότερνταμ είναι μια πόλη ανοιχτή σε οικολογικά πειράματα και καινοτόμες ιδέες που μπορούν να τεθούν σε εφαρμογή. Η πόλη διαθέτει ήδη έναν δοκιμαστικό δρόμο – εργαστήριο, όπου έχουν εφαρμοστεί ήδη τέτοιες καινοτομίες. Το επόμενο βήμα είναι η διερεύνηση άλλων παραγόντων όπως το πόσο ασφαλείς θα είναι οι δρόμοι σε περίπτωση βροχής και πάγου.

LEAVE COMMENT